Vizīte pie uztura speciālista!

20th Feb, 16

Tikšanās ar uztura speciālisti labi palīdz sagatavoties gaidāmajām pārmaiņām, jo līdztekus aktīvai vingrošanai, labāku rezultātu var sasniegt, ievērojot pareizu uzturu.

Liela nozīme jaunās uztura programmas ievērošanā būs „OnPlate” „šķīvja principam”. Tas ir vienkāršs veids, kā ēst veselīgi, samazinot vien ogļhidrātus saturošus produktus, bet palielinot katrā ēdienreizē svaigu augļu vai dārzeņu daudzumu, nesamazinot porcijas kopējo lielumu.

„Šķīvja princips” nosaka, ka puse no šī šķīvja jāaizpilda ar svaigiem augļiem vai dārzeņus (atkarībā no ēdienreizes), vienu ceturtdaļu aizņems gaļa, zivis, pākšaugi vai piena produkti (olbaltumvielu avots), bet atlikusī ceturtdaļa jāpiepilda ar graudaugu produktiem (maize, makaroniem, rīsiem, griķiem, auzu pārslām, grūbām, kā arī kartupeļi – jā, kartupeļi pieder šai grupai, nevis dārzeņu grupai) – ogļhidrātu avots.

Bez tādām uztura pamatvielām kā olbaltumvielas, tauki un ogļhidrāti, pārtikas produkti satur arī citas organismam nepieciešamas vielas. Tie ir mikroelementi, vitamīni, flavonoīdi, ēteriskās eļļas, balastvielas (šķiedrvielas) u.c. Ar šīm vielām īpaši bagāti ir augu izcelsmes produkti.

Lai uzņemtu visas šīs vērtīgās vielas, ieteicams lietot dažādus produktus, jo neviens no tiem atsevišķi nesatur visus nepieciešamos komponentus. Piemēram, kartupeļos un apelsīnos ir C vitamīns, bet nav dzelzs un B12 vitamīna. Siers nodrošina kalcija un B12 vitamīna uzņemšanu, bet tajā nav C vitamīna. Pilngraudu produkti satur dzelzi, bet tajos nav C vitamīna.

Lai nodrošinātu organismu ar visām uzturvielām un citām veselībai nepieciešamām vielām, jāveido veselīga ēdienkarte, izmantojot uztura piramīdu. Ikdienā ieteicams izvēlēties pārtikas produktus no piecām galvenajām uzturvielu grupām, tās ir: graudaugu produkti, augļi un dārzeņi, piena produkti, gaļa, zivis.

Visas šīs gudrības sākam ievest ikdienā un līdzās aktīvi vingrosim. Pēc laika, protams, skatīsimies, vai tas dos vēlamo rezultātu. 

Powered by CouchCMS