Muguras sāpes!

24th Feb, 18

Muguras sāpes.... gandrīz visi cilvēki ir saskārušies ar šo problēmu, it īpaši tie, kuriem ir sēdošs darbs.

No kā rodas muguras sāpes? Kā ārstēt muguras sāpes ? Par to visu nākamajās rindkopās…

 

Sāpes var būt gan jostas, gan krustu daļā, kas pārsvarā skar gados vecākus cilvēkus un tos, kuri ilgstoši atrodas sēdus stāvoklī. Savukārt sāpes kakla un sprandas daļā rodas tiem, kuriem ilgstoši jāskatas uz leju rakstot un lasot, šādi ķermenim tiek radīts piespiedus stāvokis, sasprindzinot tajā kaklu.

Vēl pāris faktori, kas var veicināt muguras sāpes:

·         Ja muguras muskuļi tiek pārslogoti;

·         Dēļ emocionālā stāvokļa (stresa, bailēm u.c.);

·         No aktivitāšu trūkuma

·         Dēļ nepareizi izpildītām kustībām;

·         No nepareizas stājas;

·         No pārslodzes.

 

Akūtas muguras sāpes ( īstermiņa- ne ilgāk par 3 mēnešiem)

Šīs sāpes ir asas un novērojamas muguras lejasdaļas kreisajā pusē, vai labajā centrā vai muguras lejasdaļā. Akūtas mugursāpes var parādīties neregulāri un bieži atkārtoties. Aptuveni 1/3 gadījumu akūtas muguras sāpes pāriet hronisko sāpju stadijā.

 

Hroniskas muguras sāpes (ilgtermiņa- ilgak par 3 menešiem)

Šīs sāpes ir dziļi sāpīgas un dedzinošas, un novērojamas vienā muguras apvidū, kas var pāriet uz kājām. Var sekot kāju tirpšana um nejūtīgums. Dēļ šīm sāpēm var rasties problēmas ikdienas darbos un aktivitātēs. No hroniskām sāpēm cieš katrs piektais pieugušais.

 

Lai cilvēks justos vesels un laimīgs, ir jānovērš muguras sāpes!

 

·         Konsultējaties ar ārstu, lai noteiktu diagnozi;

·        Regulāri veiciet vingrojumus, kas nostiprinās muguras muskulatūru;

·         Akūtu sāpju gadījumā izmantojiet- ārstnieciskās masāžas, papildus fiziskās aktivitātes, teipošanu

 

 

 

 
Powered by CouchCMS